Portale randkowe zazwyczaj nie pozwalają nam na rozpoczęcie rozmowy na komunikatorze zaraz na starcie. W panelu randkowym mamy do dyspozycji różnego rodzaju skrzynki nadawcze i odbiorcze, na które przychodzą wiadomości w podobny sposób, jak to wygląda w przypadku zwykłe skrzynki e mail. W ten sposób administratorzy portali randkowych dbają o naszą wygodę i bezpieczeństwo.
Wszyscy rozumiemy taki sposób działania portali randkowych. Znacznie ważniejsze jest, co napiszemy w pierwszej wiadomości, ponieważ będzie to miało wpływ na całą późniejszą znajomość. Jeśli w ogóle taka będzie miała miejsce, bo wszystko przegrać można już w pierwszej linijce.
Ile wiadomości dostaje przeciętna kobieta?
Warto sobie uświadomić, jakie znaczenie dla randki internetowej ma pierwsza wiadomość. Atrakcyjna kobieta otrzymuje każdego dnia średnio sto wiadomości, jeśli ma dobrze przygotowany profil. Osoba w najbardziej popularnym wieku ma gwarantowane około 50 wiadomości dziennie, jeśli profil istnieje i jest w nim opublikowane ładne zdjęcie.
Zazwyczaj każda kobieta, która posiada aktywny profil i nawet krótki opis, będzie miała co najmniej kilkanaście wiadomości dziennie. A trzeba pamiętać, że poprzedniego dnia też takie wiadomości przychodziły. To powinno wystarczyć za wytłumaczenie, dlaczego w ogóle poruszany jest ten temat.
Struktura dobrej wiadomości
W naszej pierwszej wiadomości trzeba zawrzeć kolejno:
- Wstęp;
- Żart oparty na jej profilu;
- Słowo o sobie;
- Komentarz do jej profilu;
- Wezwanie do działania.
Nie jest to schemat skomplikowany. Wymaga przywitania się we wstępie i zaprezentowania humoru, który jest szalenie ważny dla wszystkich interakcji damsko-męskich. Żart nie może być jednak o blondynce u lekarza, lecz powinien się odnosić do czegokolwiek znalezionego na profilu.
Jak nie ma się do czego odnieść, można żart importować do kilku słów o sobie. Ważne jest jednak, by kontaktować się z kobietami, które coś w profilu mają, ponieważ daje nam to sensowny punkt zaczepienia do jakiejkolwiek dyskusji w późniejszym czasie.
Co to jest „wezwanie do działania”
Ważnym elementem jest znane z marketingu „wezwanie do działania”. Zasugerowanie, co ma teraz zrobić, czyli nawet zwykłe „odpisz” bądź pytanie „co słychać?”, to naprawdę skuteczna obrona przed szybkim zamknięciem przez nią wiadomości i zapomnieniem że taka w ogóle została wysłana. To prosta sprawa, ale skutecznie broni przed kolejną wiadomością wysłaną w próżnię.